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St. Gallen Executive Management Program

Top-Program for executive managers with general management responsibility

Topics: Strategic Management, Executive Leadership, Communication, Personality
Target audience
Head of business units, departments, divisions or major business units
Top executives and upper management levels
Members of the board
Head of central units with managerial responsibility
Experienced executives in responsible positions, which want to enhance their management knowledge and update it to the latest state.

CONCEPT

Managers, who want to permanently preserve their expertise and thus support their potential for upward mobility, constantly have to keep up with the latest findings in management knowledge.
The St. Gallen Executive Management Program is an intensive, holistic-oriented management program in two modules of four days each. It covers the latest knowledge on the main issues of modern management. Content, organization, speakers and methodology meet the highest requirements in terms of professionalism, practice and scientific reference. During the course, it is possible for the participants to discuss their own practical problems individually with the speakers.

TOPICS

Part 1: Strategic Management
Components of Integrated Management
Basic concepts and prospects of strategic management
Systematic thinking and acting in management
Top management’s dependence of organizational maturity
[Translate to English:] Strategisches Management: Das Unternehmen auf die Zukunft ausrichten
Operatives Management: Prozesse beherrschen und Resultate erzielen
Setting Guard Rails
Management initiatives to direct the development of the enterprise on track
When management should hold back in order to encourage proactive employee behavior and intrapreneurship
Effect of guard rails: Best-practice examples
Erfolgsfaktor Zeit: Schnelle Ergebnisse durch Delegation im Strategieprozess
Strategic Goal Setting
Strategic goal systems: How to translate strategic goals and guard rails into actual goals.
Setting ambitious goals: Ambitious, yet achievable
Arbeiten mit Management-Cockpits und dem St. Galler Implementierungs-Barometer
Implementierungsbarrieren frühzeitig erkennen und beseitigen
Strategic Marketing: Market Success
Alternative approaches to integrated strategic marketing
Latest inputs for futuristic marketing approaches
Corporate Branding: Conscious design of corporate identity and image
Personal branding, credibility and profiling of an enterprise by personalities
Executive Communication
Die Executive-Führungskraft als Stimme und Repräsentant des Unternehmens
Kritische Gesprächssituationen souverän meistern
Der richtige Umgang mit Politik, Medien und Interessengruppen
Kompetenz in Auftreten und Aussage
Defining Strategic Direction and Impact
Comprehensive information as strategic prerequisite: Strategic analysis and evaluation
Strategy formulation: Design of trendsetting strategies on corporate, managerial and functional level
Strategy implementation: Balanced scorecard: Successful implementation of strategic concepts
Part 2: Leadership for Executives
Werte- und Kulturmanagement
Die Vermittlung der zentralen Werte als Management-Aufgabe
Synchronisation von Strategie und Unternehmenskultur
Die Unternehmenskultur als Führungsinstrument
Unternehmens- vs. Organisationskultur
Die Unternehmenskultur als Verhaltensraster im Unternehmen
Massnahmen zur langfristigen Beeinflussung der Unternehmenskultur
Behutsamer Wandel: Kulturkrisen vermeiden
Change Management
Grundmuster von Veränderungsprozessen
Die Angst vor Veränderungen abbauen
Kommunikation als zentrales Führungsinstrument im Change Prozess
Das Engagement für den Wandel erreichen
Veränderungsprozesse strukturieren und steuern
Die Führungskraft als Change Agent
Leadership Performance
Die Entwicklung von persönlicher Leadership-Kompetenz
Führungsrollen und Führungsaufgaben des Executive Managements
Führungsverhalten und Vorbildfunktion des Executive Managements gerade in schwierigen Situationen
Coaching und Empowerment
Mitarbeiter zum Erfolg führen
Die Rolle des Executive Managements bei Förderung und Nutzung des Human-Potentials
Empowerment: Mehr Motivation, mehr Leistung und mehr Zufriedenheit durch gezielte Delegation von Aufgaben und Verantwortung
Leadership Models
Theories of leadership
Leadership models as a useful guide
Fundamental questions of leadership
The key traits of effective leaders
Developing your own leadership model
Leadership skills
Developing your leadership style
Comprehending how your leadership style impacts people
Adapting your leadership style to the situation
How leadership develops in practice
Inspiring and influencing others to perform
Communication and negotiation skills
Social competence and character
Feedback and coaching
The Impact of Leadership
Improving the effectiveness of the organization
The appropriate use of power in leading and influencing people
Empowerment through delegation
Getting commitment
Achieving results through objectives
Identifying and recognizing success
Leading teams to results
Trust as an element of productivity
Success as Leader
Assessing your motivation, attitudes and preferences
Discovering your leadership capacities and talents
Understanding others’ personality types and your own
Building teams
Dealing with conflicts
Developing accountability
Understanding and using power
Developing a personal action plan: reinventing your-self as a leader
DATA
further executions
DATA
further executions
DATEN deutsch
DATEN deutsch
Durchführung 1049
1. Teil
18.11.2019 – 21.11.2019
2. Teil
27.01.2020 – 30.01.2020
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Durchführung 1010
1. Teil
02.03.2020 – 05.03.2020
2. Teil
30.03.2020 – 02.04.2020
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Durchführung 1020
1. Teil
02.03.2020 – 05.03.2020
2. Teil
22.06.2020 – 25.06.2020
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Durchführung 1030
1. Teil
07.09.2020 – 10.09.2020
2. Teil
09.11.2020 – 12.11.2020
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DATEN englisch
DATA
Execution 1010-E (English)
1st part
16.03.2020 – 19.03.2020
2nd part
29.06.2020 – 02.07.2020
Register
Execution 1020-E (English)
1st part
16.03.2020 – 19.03.2020
2nd part
23.11.2020 – 26.11.2020
Register
Execution 1030-E (English)
1st part
24.08.2020 – 27.08.2020
2nd part
23.11.2020 – 26.11.2020
Register
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